Studenttårta

Här kommer receptet på tårtorna som jag bjöd på i början av juni på min studentfest. Jag fastnade direkt för utseendet och designen när jag såg bilderna på den på Kinuskikissas blogg. Jag har av någon anledning alltid varit lite rädd för att prova på att göra en tårta som är täckt med sockermassa eller marsipan, men efter att ha testbakat tårtan en gång konstaterade jag att det inte var så farligt och bakade fem tårtor på raken någon vecka senare. 
 
 
Botten är en chokladtårtbotten som är fuktad med vaniljmjölk (1 ½ dl mjölk + 1 tsk vaniljsocker). Tårtan är fylld med Dumlefluff och Jordgubbs-mascarponefyllning. Den är täckt med sockermassa och dekorationerna är även de gjorda i sockermassa och fästa med "lim" gjort på florsocker och vatten.
 
 
 
 
sockermassa - student - studenttårta - studenttårtor - tårta